torsdag 9 december 2010

ZUMBA!



Jag tror att jag har gått och blivit förälskad. Förälskad i en träningsform, ja det är verkligen sant. Var på mitt livs första zumba-klass igår och SHIIIT så roligt det var! Jag ÄLSKADE det! Jag hade ett stort och fånigt leende tvärs över hela ansiktet under precis hela träningspasset. HELT underbart!

I övrigt har jag inte kommit iväg på så mycket träning än denna veckan, lite dåligt men det är bara att ta nya tag. Jag tar multivitamin nu varje morgon, trots att jag är ganska vintertrött så känns det ändå som om denna dekokt får mig att känna mig starkare och piggare, orkar göra mer. Några ordentliga sockersug har kommit denna veckan, på kvällarna när jag var dödstrött eftersom jag går upp halv sju varje dag. Men jag har inte velat gå och lägga mig för jag vill ha vaken tid med J, hans dygnsrytm är ganska olik min nu för tiden. Och då när jag helst av allt vill sova så skriiiker kroppen efter socker, en snabb fix för att hålla sig vaken. Tyvärr kunde jag inte stå emot en gång utan tryckte i mig fyra rutor vit choklad.

Jag läser just nu boken "Hjärnkoll på vikten". Den handlar om hur uråldriga instinkter gör att lustcentra i hjärnan aktiveras när vi får i oss socker. Det är verkligen som en drog, och ett beroende hos många som måste brytas för att man ska må bra.

Min kropp mår verkligen SKIT av socker i stora mängder. Jag tror inte jag har diabetes, men jag blir yr och mår jättekonstigt när jag äter socker. Så NO MORE! Jag måste ta hand om mig, speciellt som diabetes finns i min nära släkt så måste jag skärpa mig. Men det är i alla fall en bra ursäkt när folk försöker bjuda på en massa godis... Jag kan säga ifrån ordentligt. Det är inte så svårt. Nej är bara en bokstav mer än ja, eller hur?

Until next time
Puss och kram på er
/ Em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar