lördag 3 juli 2010

Crossroads



Det finns stunder i livet då man känner att man står vid ett vägskäl. Då alla ens val kan visa sig ödesdigra för ens fortsatta framtid vad gäller karriär, familje- och/eller kärleksliv. På något sätt känner jag att jag snart kommer fram till just ett sådant. Av olika skäl kommer jag inte att gå in på det mer just nu, men det är som om de val jag gör den närmsta framtiden kommer att ha stora konsekvenser.

För vem av oss har inte lekt "tänk-om-leken" i vårt eget huvud. Tänk om jag hade flyttat utomlands när jag var yngre, tänk om jag inte gjort slut med min ungdomskärlek, tänk om mina föräldrar aldrig träffats... Det finns mycket att tänka på, och ibland får jag verkligen den där oerhörda känslan av att nu, nu kommer de val jag gör verkligen att påverka min framtid. Jag kan inte annat än hoppas att de kommer att bli bra val. Som den existensialist jag dock till stor del är, så tar jag fullt ansvar för allt som händer. Och innerst inne tror jag verkligen att allt blir bra till slut...

Jag säger som en underbar sångerska en gång sjöng; "Non, je ne regrette rien..."

/ Em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar