tisdag 29 juni 2010

Svullo no more



Nu får det ta-mej-f*n vara nog. Myskvällar med pizza, glass och ständigt godisätande har lämnat denna förr så välsvarvade kropp alltmer degig och oformlig, och snart passar INGA av de kläder jag hade för lite mer än ett år sedan. Inspirerad av den helt lysande sidan fettotbantar tänker jag härmed avlägga ett heligt löfte. Jag skall gå ner i vikt innan sommaren är slut. Detta duger inte längre. Jag tror inte någon annan bryr sig, men själv vantrivs jag något alldeles oerhört just nu. Allt skaver och smiter åt överallt, jag kan inte känna mig fin i någonting längre. Det får vara nog.

Gymmet är mitt nya hem, och har så vart länge. Men det räcker inte riktigt till även om jag tränar 3-4 gånger i veckan, om jag sedan går hem och äter kakor, godis och glass varenda dag. Det fungerar inte. Hela jag blir degig, sur och irriterad av allt socker. Jag mår inte bra varken fysiskt eller psykiskt av det. Det borde finnas varningstext på vissa livsmedel så som det finns på tobak. Helt ärligt, det är både beroendeframkallande och gravt skadligt för vår hälsa.

En gång i tiden drömde jag om att utbilda mig till dietist. Eftersom jag inte har mycket till studielån kvar så kanske den drömmen inte riktigt kommer gå i uppfyllelse. Jag kan dock gå ett steg på vägen, och läsa på ordentligt. Följ gärna min kamp i en blogg nära dig.

Mot bättre vetande lägger jag upp en urfånig men förhoppningsvis motiverande bild på mig själv för ett antal kilon sedan. Håll till godo.

/ Soon-to-be-hottie Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar