lördag 10 juli 2010

Därför överäter vi - Skönhet & Hälsa - MSN Livsstil

Därför överäter vi - Skönhet & Hälsa - MSN Livsstil

Viktkurvan pekar nedåt, sakta men säkert. Det går så sakta bara, förmodligen för att jag inte kan låta bli alla de där små frestelserna som erbjuds varje dag. Folk som bjuder på kaka på jobbet, älsklingen som köper blåbärspaj för att vi ska mysa lite. Jag skyller inte ifrån mig på någon annan, det är inte alls så. Jag menar bara att jag måste lära mig att säga nej, eller i alla fall inte tacka ja varje gång.
Jag märker att min kropp börjar ta stryk av min viktuppgång. Knäna gör ont, jag känner mig tung och klumpig och kan inte röra mig så lätt som jag kunde innan. Och ryggen håller på att döda mig ibland så ont har jag. Kroppen tvingas bära en börda som den inte skulle behöva. Men jag kämpar på.

Fördelen är väl att jag ÄLSKAR att träna. Jag skulle kunna träna flera gånger om dagen om jag hade haft tid. Jag tränar i alla fall minst 2-3 gånger i veckan, oftast mer. I morgon söndag blir det yoga, och lite styrketräning. Jag måste träna mer kondition med, men jag gillar verkligen inte att jogga ute eller så. Det får bli afrikansk dans och spinning, det funkar tycker jag.

Så det var min rapport från nuläget. Nu ska jag äta en frukost bestående av fruktsallad, en smörgås och kaffe, kaffet kan jag nog inte vara utan...

Dagen soundtrack; Fear of the dark - Iron Maiden (har ingen aning om varför, men varje dag när jag vaknar har jag en låt på hjärnan som sedan sitter där under återstoden av dagen. Har jag tur är det en ganska bra låt. Har jag otur - som nu i veckan - så är det jingeln från McDonaldsreklamen...)

Puss och kram

/ Em.

1 kommentar:

  1. Leva livet friskt och glad, som en våg på öppet hav! På mcdonalds varva ner, hos oss finns inga krav. Träffa nån du tycker om, och bara koppla av. Lovet har sina goda stunder, booobababababobobooba booobababababoboboba!

    SvaraRadera