fredag 5 mars 2010




Idag sov jag alldeles för länge, jag vill inte ens säga hur dags jag vaknade. När man sover så länge, och dessutom somnar om så är det som om man inte riktigt kan skilja på dröm och vakenhet. Ibland tror jag att det är drömmen som är verkligheten och tvärtom. Jag drömde att jag var gravid och att vi bodde i en liten enrummare i New York. Och att Will Smith bodde några våningar över oss. Han brukade komma ner och hjälpa oss täta fönstren med tidningspapper!



Ibland drömmer jag om min familj, om saker som händer. Då och då är det nästan så verkligt att jag inte kan skilja på mitt riktiga liv och dröm-livet. En gång drömde jag om Emanuel så tydligt att jag var tvungen att ringa honom och fråga om de saker jag drömt var sant eller inte.

Jag mår verkligen verkligen inte bra av att gå hemma utan att ha något speciellt att göra. Vissa dagar är jag så uttråkad och totalt blasé, att jag inte ens orkar ta mig för att göra något. Jag går då runt som en zombie utan mål och mening. Vissa dagar är jag full av energi, men när jag gjort alla de där sakerna som jag tänkt, och gått till posten och handlat mat (eller vad det nu är jag skulle göra just den dagen) och kommer hem igen är det som om luften bara går ur mig ibland.

Jag sitter fast i Limbo-land just nu. Jag kan inte komma igång med mitt företag, för om jag skulle aktivera det får jag ingen a-kassa alls, och eftersom jag inte har något annat jobb att försörja mig på så kommer jag inte få några pengar alls. Jag vet inte om jag får beviljat starta-eget-bidrag än, och innan jag får veta det kan jag varken söka jobb på allvar eller jaga kunder så intensivt som jag skulle vilja. Men jag är som jag alltid är, allting löser sig. Det är bara fruktansvärt jobbigt att inte veta om man kan betala sina räkningar nästa månad eller inte. Sådant tär på ens humör, ordentligt.

Ikväll ska vi i alla fall till en god vän och äta mat. I morgon fyller en annan underbar vän 30 år, då blir det iväg till Helsingborg för stor fest. På Söndag Alice in Wonderland, 3D på bio. Så det finns en hel del att se fram emot. Resten är egentligen bara triviala i-landsproblem.

Over n´ out
/ Emmie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar