fredag 5 november 2010

Min vecka i korthet


Äntligen fredag! Tänkte sammanfatta min vecka lite kort, hur det har gått med min önskan att få en fastare, finare kropp;
Var på Core-träning igår, och tränade efter det på gymmet i cirka en timme. Core-klassen var bara en halvtimme men shiiit den tog ordentligt på magmusklerna! Så bra träning, den kommer jag att gå på fler gånger. Jag har sjuk träningsvärk i magen idag men det känns bara bra! Efter träningen bastade jag och duschade länge, det var sååå skönt. Efter det gick jag, Kalle, Anders och Mike på bio och såg "Due Date". Den var riktigt rolig och magmusklerna fick ännu mer träning så mycket som jag skrattade :)

I övrigt har jag vart lite smålat denna veckan, inte tränat så mycket som jag tänkt men det är okej. Har sovit ganska dåligt och känt mig lite hängig, men ändå hunnit med en del. Har vart ute och cyklat en massa varje dag, i tisdags blev det två glas vin och en starköl när jag var på middag hos finaste Anne-lie, men det kunde det vara värt eftersom jag cyklade runt stan i nästan en timme och gjorde en massa ärenden. Tränade både onsdag och torsdag, torsdagens biobesök innebar lite naturgodis, men bara tre bitar choklad, resten torkad frukt och nötter. Det kändes bra efter träningen. Istället för läsk köpte jag en god vitamindryck, jag minns inte vad den heter just nu men det var riktigt gott.

Idag städar och pysslar jag lite här hemma. Joey kommer hem ikväll efter en vecka i Stockholm på jobb. Jag har saknat honom nästan löjligt mycket!

Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker magen har dragit ihop sig redan och känns hårdare och fastare. Jag vet att man kanske inte kan se någon skillnad på bara några veckor men det känns ändå så. Det känns toppen! Känner mig också mycket gladare varenda gång jag tränat, vart ute och cyklat eller gått... Det är SÅ skönt att träna! Alla borde göra det, verkligen!

Tack vänner för alla uppmuntrande kommentarer och tips. Det känns bra att så många läst min blogg och intresserar sig för min kamp för en bättre hälsa. Faktum är att jag bara har en kropp och den skall räcka hela livet. Med stöd och hjälp från mina vänner känns det genast lite lättare. Love you guys! :)

Catch you later!

/ Emmie (soon with abs of steel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar