onsdag 22 april 2009

La vie est formidable



En vis person sa till mig en gång, att livet är alldeles för kort för att ha tråkigt och gå omkring i fula kläder. Det är så sant. Att varje dag är en gåva är mer än en sliten gammal klyscha, det är dagens sanning.
Jag har nu kommit igång ordentligt med mitt arbete, jag håller på att sälja artiklar till olika tidningar och tidskrifter. Jag ser ljust på framtiden, mycket ljust. En positiv livssyn, är inte det så viktigt? När livet ger dig citroner, och så vidare.

Just nu saker som gör mig glad och lycklig;
1. Solskenet. En naturlig pick-me-up, som dessutom är gratis!
2. Min älskade man. Quality time med honom är inte bara underbart, det ger en motion och får endorfinet att fullkomligt flöda i kroppen på mig!
3. Mitt jobb! Vart jag än går, var jag än är så finns hela tiden tanken i mitt huvud; "Undrar om jag skulle kunna skriva om detta? Skulle det kunna bli en grej?". Jag behöver inte ens leta, ibland bara kommer idéer till mig, när jag minst anar det.
4. Mina underbara vänner. Jag kommer åka upp till Göteborg bland annat nästa helg och hälsa på er - ni ska få stoooora kramar allihop! Ingen nämnd och ingen glömd ska det ju vara, men jag måste ändå avslöja att lillbrorsan och min ÄLSKADE Sara janam ligger på topp-prioritet!
5. Mode, skapande, kreativitet. Jag letar som vanligt i fyndlådorna på alla second hand-butiker i min närhet, lägger upp och syr om. Skapandet är det roliga. Man kan inte stå emot kreativiteten när den flyger på en. Det är bara att ge upp och vika sig för dess kraft, att skapa när skapandet vill ha en till sin. Det är därför man kommer på att demolera sin gamla trasiga hårtork klockan sju på morgonen för att se om den har delar som man kan göra smycken av. Bara som ett exempel.

Livet har så mycket att ge, så ta för er darlings! Ingen idé är för galen, ingen resa för lång. Go for it!

Puss

/ Emily

2 kommentarer:

  1. Fy fan vad jag hade velat att jag kunde rada upp saker som gör mig lycklig just nu...hade behövt det. Men jag kan verkligen inte...mitt hjärta känns så halvt just nu :-(
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Fy fan vad jag önskar att jag hade kunnat rada upp saker som gör mig lycklig. Hade verkligen behövt det just nu...men mitt hjärta känns så halvt att jag inte kan förmå mig till det ens... :(
    Puss o kram

    SvaraRadera