tisdag 14 april 2009

En ny start



Jag är trött. Trött på kläder som inte passar längre, trött på att vara trött hela tiden, trött på att se mig själv i spegeln och inte känna mig nöjd - alls. För ett par veckor sedan bara bestämde jag mig. Nu jävlar liksom. Nu får det faktiskt vara nog. Jag är ingen friskis-människa som lever på luft och sallad, och det kommer jag aldrig att bli, detta är ett välkänt och oomkullrunkeligt (ja, det är ett ord) faktum. Men jag tycker dock att det är skitkul att träna, så länge som det är rätt sorts träning. Jag har ju nu sedan i vintras ridit en gång i veckan, men det kändes inte riktigt som om det gjorde så oerhört stor skillnad för min kondition och välbefinnande, förutom att jag fick en smula träningsvärk i rumpa och lår, och blev på bra humör. Nej, jag behöver något mer. Glad som en liten lärka blev jag av att hitta en toppenbra boxningsklubb här i Malmö. De har flera pass om dagen och har även ett litet gym där man kan träna i stort sett när som helst. Så dit tänker jag gå minst två gånger i veckan. I kombination med detta gör jag yoga och pilates hemma för att få min kropp i ännu bättre skick vad gäller styrka och smidighet.

Maten... Då jag innan åt snabbmat flera gånger i veckan unnar jag mig nu lite flottigt käk kanske en gång i veckan, högst. Jag har ökat min konsumtion av frukt och grönt, dricker fruktsmoothie eller äter fruktsallad minst en gång om dagen, plus mycket gröna och färgstarka grönsaker, eftersom dessa är rika på vitaminer och antioxidanter. Jag tänker inte vara mer sjuk nu. Jag vill bli stark och frisk. Min kropp är mitt tempel ;)

Hoppas jag får de rosa boxhandskarna som jag önskade mig till min födelsedag. Då är min lycka total :P

Puss&Kram

/ Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar